Vrijetijdsdiensten geven cadeautjes aan Sint Vincentius

29-11-2017

Op 30 november organiseert de Sint Vincentius Conferentie van Leopoldsburg een speelgoedverdeling voor gezinnen die daar nood aan hebben. Ook de vrijetijdsdiensten van Leopoldsburg doen hun duit in het zakje.

Dankzij de speelgoedverdeling kan Sinterklaas ook cadeautjes brengen bij gezinnen voor wie dat financieel niet vanzelfsprekend is. Er wordt speelgoed verdeeld dat gedurende het hele jaar ingezameld, nagekeken en gesorteerd werd door de vrijwilligers van Sint Vincentius.

In het verleden kon Sint Vincentius al rekenen op de steun van de sportdienst en het cultuurcentrum. Nu komt daar ook de jeugddienst bij. In elk sinterklaaspakket zullen vier geschenkbonnen zitten. Eén bon is goed voor een dagje speelplezier tijdens één van de activiteiten van de jeugddienst. De tweede is een duo-ticket voor een kerstfamiliefilm in het CC. De sportdienst voorziet een gratis ticket voor het zwembad en een kortingsbon voor één van zijn activiteiten.

De vrijetijdsdiensten zetten zich ook de rest van het jaar in voor deze gezinnen door de Vrijetijdspas te aanvaarden. Die pas is voor mensen die het financieel of door hun situatie moeilijk hebben om aan vrijetijdsactiviteiten deel te nemen. Ze kunnen met deze pas aan heel wat activiteiten in Leopoldsburg deelnemen tegen de helft van de prijs.