Het gemeentebestuur van Leopoldsburg bouwt een nieuw gemeentehuis. Deze werken worden voor een deel gefinancierd door de verkoop van gemeentelijke gebouwen. Vrijdag 24 november werd de aftrap gegeven voor deze verkoop.

Het gemeentebestuur verkoopt gebouwen die niet meer gebruikt worden. Het eerste gebouw dat in het uitstalraam wordt gezet, is het voormalige woonzorgcentrum in de Koning Leopold III-laan op een terrein van in totaal 3.178 m². Hier kan ongetwijfeld een mooi, nieuw project gerealiseerd worden. Daarnaast worden op dit moment ook twee bouwgronden in de Pater Asteerstraat te koop aangeboden en één in de Englebert Adanglaan.

Voor de verkoop heeft het gemeentebestuur gekozen voor het onlineplatform van Covast. Op die manier kan een groot aantal kandidaat-kopers bereikt worden die tegen elkaar kunnen opbieden. Kandidaten kunnen hun bod plaatsen via een geregistreerde vastgoedmakelaar.

Op vrijdag 24 november werden de vier loten officieel voorgesteld aan een grote groep geïnteresseerde vastgoedmakelaars en werd de verkoopprocedure toegelicht. Tegelijkertijd werd de eerste biedingsfase gelanceerd op het onlineplatform. Deze eerste biedingsfase loopt voor de bouwgronden tot 24 januari 2018 en voor het voormalige woonzorgcentrum tot 30 maart 2018.

Alle info over de loten is te vinden op www.covast.be.