Leopoldsburg heeft een roemrijk verleden. Zonder het leger zou de gemeente niet eens bestaan hebben. Leopoldsburg is altijd een plaats geweest waar creativiteit alle kansen kreeg. Het heeft vele creatieve mensen voortgebracht. Maar het is ook een gemeente die het vandaag moeilijk heeft. Daarom is een concreet toekomstplan nodig. Een plan dat uitgaat van een warme en leefbare gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt, mensen kansen krijgen maar ook aangezet worden om kansen te grijpen. Kortom, waar {iedereen inbegrepen} is.
Dit is een verhaal van vrijheid en verantwoordelijkheid, van rechten en plichten. Het ene kan immers niet zonder het andere. Het is daar dat wij ons voor willen engageren. Met een dienstvaardig bestuur dat een algemeen kader biedt om de kans te geven mensen te versterken, verbinden, verzorgen en vooruit te kijken.
Om dit te kunnen realiseren zetten we ons met een hele ploeg voor dit toekomstplan 2.18 in. Wij hebben bewezen dat wij in moeilijke omstandigheden toekomstgerichte beslissingen kunnen nemen. Wij hebben de ervaring in huis om onze gemeente terug een perspectief te geven. Wij hebben de mensen die over de nodige netwerken beschikken om dit toekomstplan te realiseren. Wij hebben de mensen in huis die weten wat er bij u leeft en daar de komende zes jaar in de gemeenteraad een antwoord willen op geven!

Tenminste, als u ons daarvoor de kans geeft.

Namens de hele ploeg,
Wouter beke